13.9.10

Mandagsdilemma [Monday-dilemma]

Clare Owen (click to enlarge)
Disse vakre illustrasjonene fra Clare Owen minner meg på hvorfor jeg liker å tegne. Tegne med blyant. Og hvor vanskelig det er å finne et uttrykk som kan matche den håndlagde streken. Hvor vanskelig det er med en datamaskin å få det samme uttrykket. I de fleste tilfeller er Macén et fantastisk medium og hjelpemiddel, men jeg ser ikke hvordan den skal klare å ersatte blyanten. Jeg tror ikke jeg klarer eller kan  velge, men jeg må finne ut hvordan de kan fungere best sammen, side om side. These beautiful illustrations by Clare Owen reminds me of why I love drawing so much. Draw with a pencil. And how much I am struggeling with the computer to achieve the same expression and feeling as through a pencildrawing. Although the mac is irreplacable and useful in so many ways, I don´t think I can or will choose. I need to find a way for the two to work together in the best way possible.

Ingen kommentarer: